0036 1 232 4246   Kívánságlista

Póló tervezés és nyomtatás – hogyan érdemes?

Napjainkban a vizuális kultúra igencsak dominál. Szeretjük a divatot az egyéni ízlésünkkel kombinálni, és mindenkinek van legalább egy kedvenc ruharabja. A pólók igazán nagy népszerűségnek örvendek mind a férfiak, mind a nők körében. Hogyan tervezzünk olyan pólót, mely nemcsak hogy az adott célnak megfeleljen, de még jól is néz ki? Most nézzünk meg néhány hasznos tippet, mely a segítségünkre lehet.

Napjainkban a vizuális kultúra igencsak dominál. Szeretjük a divatot az egyéni ízlésünkkel kombinálni, és mindenkinek van legalább egy kedvenc ruharabja. A pólók igazán nagy népszerűségnek örvendek mind a férfiak, mind a nők körében. Hogyan tervezzünk olyan pólót, mely nemcsak hogy az adott célnak megfeleljen, de még jól is néz ki? Most nézzünk meg néhány hasznos tippet, mely a segítségünkre lehet.
 

Nem csak hogy jól néznek ki az ilyen pólók, de remek lehetőség arra, hogy vállalkozásunkat népszerűsítsük, de akár nagyszerű mód lehet arra is, hogy jövedelmünket növeljük vele, ha ennek árusítására specializálódunk. A legfontosabb tényező a póló tervezésnél az, hogy tudjuk, miért csináljuk, hova, kinek lenne, mi a cél vele.


 

Gondoljuk végig, miért is akarunk pólót tervezni


Például ha promóciós célokra szánjuk a pólót, akkor a lényeg az lesz, hogy a márkánkat képviselje. Még ha esetleg divatos elemeket is rakunk a grafikába, a központi témának akkor is a cégünknek kell lennie, így mikor ránéznek, azonnal tudni fogják, melyik vállalat védjegyéről is van szó.
 
Ne bonyolítsuk túl, győződjünk meg róla, a pólóterv egyértelműen azt az üzenetet közvetíti-e, amit mi szeretnénk. Például ha kifejezetten egy eseményre készült, mint egy megemlékezés, vagy évforduló ünneplése, akkor nem-e félreérthető, vagy könnyedén be lehet azonosítani miről is van szó.
 
Hasznos lehet, ha listát készítünk arról, milyen témát, stílust szeretnénk a márkánkkal, és ezáltal a pólónkkal közvetíteni. Például inkább komoly legyen, vagy könnyed, laza? Konzervatív vagy nyitott? Ezek segíteni fognak, még inkább arra tudjunk fókuszálni, ami a cél lenne a pólóval.
 
Ne azt vegyük első sorban figyelembe, hogy nekünk, személy szerint mi tetszik. Fontosabb, hogy a megcélzott embereket tegyük a középpontban, valamint, gondoljuk át, hogy a márkánkkal, mit is akarunk közvetíteni. Pontosan kik ezek az ügyfelek? Milyen korosztály?
 
Az alábbi 4 típus közül átgondolhatnánk, nekünk melyikre van szükségünk:
 

1. Promóciós cél


Ebben az esetben a meglévő, és a leendő ügyfeleinknek ajándékként adjuk a pólót, így könnyebben az eszükben maradunk, és ha valamikor szükségük lenne arra, amit cégünk nyújt, nagyobb eséllyel fognak minket választani.
 
Akár konferenciákon, expókon, egyéb promóciós rendezvényeken átadhatjuk nekik. Esetleg ha nagyobb összeget költöttek el nálunk, akkor extra ajándékként nyújthatjuk számukra. A hűséges, visszatérő ügyfeleket is megajándékozhatjuk velük.
 

2. Vállalaton belüli használat


A céges egyenruhák rendkívül népszerűek. Számtalan üzletben láthatjuk, az alkalmazottak céges pólót viselnek, amivel az összetartásukat és a márka iránti hűségüket is kimutathatják. Ezenkívül kiváló ajándék lehet az ilyen céges póló a dolgozók lojalitásáért, a megbecsülésük kifejezéseként.



3. Értékesítésre szánt áru


Ha kifejezetten eladásra szánjuk a pólót, akkor rendkívül fontos, hogy figyelembe vegyük, a stílust, mennyire piacképes, és hogy milyen az üzleti stratégiánk.
 
Akár hasznos lehet egy közvélemény kutatás is, amivel fel tudjuk térképezni a vásárlóink ízlését. Nem elég, ha csak a saját stílusunkat vesszük figyelembe, hiszen ha tömeges eladásra szánjuk a termékünket, akkor mindig fontosabb az, hogy a vevőink mit szeretnek, mi most a divatos.
 

4. Szuvenírként való felhasználás


Egy különleges rendezvényhez különleges ajándék dukál, így egy egyedi tervezésű póló ideális választás lehet. Ebben az esetben is hasonló a cél, mint amikor a vállalaton belül az alkalmazottnak adjuk a pólókat (lojalitás, megbecsülés), csak itt szélesebb körben tud elterjedni a közönség körében.


Mindegyik esetben promóciós célra is kiválóan alkalmas. Még ha árucikknek is szánjuk őket, ha a logónkat mellékeljük hozzá, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy ki is készítette, így minket fognak megkeresni, ha valamilyen hasonlóra dologra vágynak. Így a póló olyan lesz, mint bármely más hirdetési felület, ami az adott céget promotálja.
 
Miután beazonosítottuk melyik típusba is esik a pólónk, végig kell gondolnunk magát a tervezést. Például az olyan pólónál, amit eladásra szánunk, kiemelten fontosnak kell lennie annak, hogy divatos legyen, míg egy vállalati pólónál ez nem annyira lényeges.
 

Határozzuk meg, mekkora költségvetést szánunk rá


Az egyik legfontosabb tényező az, hogy mennyi a maximális keret, amit költeni tudunk a pólókra. Hiába van egy jó ötletünk, és égünk a vágytól, hogy pólót tervezhessünk, de ha nincsen meg rá a költségvetés, akkor nem tudunk egyről a kettőre jutni. Az, hogy mennyit tudunk szánni anyagilag a pólóra, nagyban befolyásolni fogja a tervezését.
 
Például segíteni fog a költségvetés meghatározni a mennyiséget, valamint, hogy hány színt használhatunk. Minél több a szín, a nyomtatás annál költségesebb, ez persze függ a nyomtatási módtól is. Így ha csak egy szűk keretünk van a költségükre, akkor úgy tudunk takarékoskodni, ha csak annyi színt használunk amennyit ténylegesen muszáj.


 
A pólók mennyisége is befolyásolja azt, melyik nyomtatási fajtát válasszuk. Van, amelyik kevesebb darabszámnál költségesebb, és nagyobb mennyiségnél kifizetődő, és ugyanígy van, aminél ez fordítva van így. Így ha a költségvetést kiszámítottuk akkor már ki fogjuk tudni választani, melyik fajta módszerre is van nekünk szükségünk a nyomtatásnál.
 

A nyomtatási mód kiválasztása


Amint eddig is láthattuk, a póló tervezése és nyomtatása egy igazán komplex feladat. Több mindent is figyelembe kell vennünk közbe: költségvetést, megjelenést, gyártási időt, anyagot. Így minél inkább képben leszünk ezekről a fázisokról, annál egyszerűbb lesz meghatározni, melyik nyomtatási fajtára is van szükségünk.
 

1. Szitanyomás 


A szitázás az egyik legrégebbi és legismertebb emblémázási fajta. Többszínű nyomtatásnál színenként külön-külön szitát kell készíteni. Emiatt nagyobb mennyiségeknél ajánlottabb az alkalmazása, mivel a sziták előállítása miatt kisebb mennyiség esetén költségesebb, így nem éri meg. Egy vagy több szín szitázása is lehetséges, viszont azt figyelembe kell venni, hogy amennyiben négy vagy annál több szín van a grafikában, akkor inkább a digitális vagy a transzfer nyomtatás a javallott.
 

2. Transzfernyomás 


Ennél a fajta nyomtatási technikánál, nem közvetlenül a pólóra kerül a nyomat, hanem egy transzfer papírra, amiről rá lesz vasalva az anyagra. Kiváló megoldás lehet kisméretű, vagy színátmenetes grafikánál. Viszont nagyobb mennyiségnél nem ajánlott ez a fajta megoldás.
 

3. Digitális nyomtatás


Ezt a technikát akkor szokták előszeretettel alkalmazni, amikor több színű a grafika, emiatt nem lehet szitázással megoldani. Előnye, hogy nagy a színválasztéka, és részletes mintákat is lehet nyomtatni. Hátránya viszont az, hogy a sötét színű pólók esetén nem lesz olyan szép.
 

Találjuk ki, mi legyen a koncepció


Itt kezdődik végre az a folyama, amire talán a legjobban vártunk. Most már ténylegesen ki kell találnunk, hogy milyen is legyen a póló és a designja. Fontos, hogy ne kapkodjuk el, szánjunk rá időt és erőfeszítést, hogy minél inkább minőségi és impozáns legyen a végeredmény.


 

1. Pólótípusok


Nem szabad megfeledkezni arról, hogy pólók terén igazán széles a választék. Van csónaknyakú, V-nyakú, karcsúsított, hosszú ujjú, galléros, spagetti pántos és a többi… Gondoljuk át, kinek is szánjuk a pólót, milyen célt kell szolgálnia. Például egy gyorsétterembe a galléros inget jobban preferálják, mint egy V-nyakú pólót.
 
Tervezéskor nem árt, ha meggyőződünk róla, az adott méret el fér-e a pólón, amit a design-ként terveztünk. Csináljunk egy vázlatot, és helyezzük el a pólón. Ez segíteni fog abban, hogy az arányok megfelelőek legyenek. Azt sem árt végig gondolni, hogyan nézhet ki ez nagyobb és kisebb méretű pólók esetén, hiszen például a különböző mérető design-ok eltérő szitákat igényelhetnek, ami további többlet költséggel fog járni.
 

2. Stílus és grafikai elemek 


Itt már szükségünk lesz a kreativitásunkra, hogy igényesen tudjuk közölni a grafikával a kívánt üzenetet. Gondoljuk végig az alábbi kérdéseket: Milyen márkát képviselek? Kik a célközönségem? Mi a célja a póló tervezésnek?
 
Mikor pólót tervezünk azt is fontos figyelembe venni, ezeket különböző alakú emberi testeken fognak megjelenni. Lehet, valami jól mutat a pólón elképzelve, de mikor felveszik, az emberi test kialakítása miatt - hiszen az nem teljesen sík -, nem biztos, hogy jól fog mutatni. Ami például egy férfiaknak szánt pólón jól dominál, a nőkön lehet nem azt a hatást fogja elérni, és ez fordítva is igaz. Emiatt nem érdemes túl bonyolult vonalvezetést használni, túl sok részletet, zínek kavalkádját. Tartsuk szem előtt, az egyszerűbb sokszor több.
 

3. Tipográfia 


Amennyire fontosak a grafikai elemek, ugyannyira lényeges maga a tipográfia is. Ez is sokat elárul az adott márkáról. Például a serif vagy script betűtípusok klasszikus stílusúak. De vannak sokkal játékosabb, úgymond lazább fontok is, amik meg fiatalos lendületet kölcsönözhetnek a grafikának. Kreatív, ötletes módon is ábrázolhatjuk a betűket, viszont azt fontos szem előtt tartani, olvasható maradjon a szöveg.
 

4. Póló színe 


A szín az egyik legmeghatározóbb eleme a design-nak. Minden szín más-más hangulatot tükröz, másfajta érzelmet vált ki belőlünk. Ha a márkánknak vannak meghatározó színei, akkor érdemes ezeket figyelembe venni, amikor a póló színét, és a grafika színét választjuk ki. Hasznos praktika lehet az, amikor elkezdjük a grafikai tervezést, hogy háttérszínként beállítjuk a kiválasztott póló színét, így látni fogjuk, mennyire harmonizálnak egymással ezek a színkombinációk.
 
Nem árt tudni, milyen színkódban nyomtatja ki a nyomda a pólót, hiszen előfordulhat, nem pontosan azt az árnyalatot kapjuk vissza, amit vártunk. Általában Pantone vagy CMYK színkódban történik a nyomtatás, de mivel a legtöbb számítógép monitorja nem teljesen tudja visszaadni azt a színt, amit élőben is látni fogunk, ezért jobb ezzel tisztában lenni. Nem árt egyeztetni a nyomdával előtte.


 

Keressünk egy ügyes tervezőt


Ha mi magunk is képzettek vagyunk e téren, akkor természetesen belevághatunk a tervezésbe. Amennyiben nem rendelkezünk ilyen adottságokkal, nem árt egy profi tervező grafikust keresni.
 
Akár az adott nyomdánál, ahol a pólót akarjuk elkészíttetni, megkérhetjük a grafikust csinálja meg a terveket, de vannak grafikus stúdiók is, ahol kifejezetten ilyenekre vannak specializálódva, vagy akár szabadúszót is kereshetünk. Érdemes akár több helyről is árajánlatot bekérni, ha szűkös a költségvetésünk, persze azt is vegyük figyelembe a döntéskor, a tervező, megérti-e mi mit szeretnénk, tud-e úgy gondolkodni, mint mi.
 
Amint megtaláltuk a megfelelő tervezőt, közöljük vele az elképzelésünket. Milyen színeket szeretnénk, mi a logó, milyen stílusban gondolkodunk, milyen típusú pólóra lesz a grafika, és milyen nyomtatási fajtával fog készülni. Minden szükséges információt közöljünk vele, még az is lényeges lehet, ami talán számunkra nem tűnik annyira fontosnak.
 

A terveit értékeljük


Általában többféle tervet is szokott a tervező grafikus készíteni, amiket jó, ha alaposan átnézünk. Válasszuk ki, melyek a kedvenceink, és ha szükséges, akkor kérjünk rajtuk még módosítást, míg meg nem kapjuk azt, amit elképzeltünk.

Nem árt végig gondolni az alábbi kérdéseket közben:
 
  • Mikor ránézünk a pólóra, mi az a kulcsüzenet, amit közül felénk?
  • Ki a póló célközönsége?

Az ezekre a kérdésekre adott válasz segíteni fog eldönteni, ez a póló design az, amire vágyunk, vagy sem.


 

Amikor már megfelelő grafikai anyagokkal rendelkezünk, válasszuk ki a célnak megfelelő nyomdát


Mikor végre megkapjuk a várva várt grafikát, akkor ne felejtsük el, fontos elkérni a tervezőtől megfelelő formátumokban. Szükségünk lesz a póló deisgn-ra vektoros formátumban, ami azt jelenti Illustrator (ai), Corel (cdr), vagy PDF fájl lesz. Nem árt tisztában lennünk, milyen színkódban készült, így jó, ha azokról is informálódunk.
 
Ezek után már tényleg csak a nyomtatási folyamat van hátra. Érdemes több nyomdától is ajánlatot kérni, akár jobban utánanézni nekik, milyen tapasztalatok vannak más ügyfelektől, és ezek alapján hozni meg a döntést. Ne kapkodjuk el a választást, szánjuk mindenre megfelelő időt, hogy a végeredmény a lehető legjobb legyen!

 

Hasonló bejegyzések

Grafikai Tervezéstől A Termék Kihelyezéséig!
Már 2500+ cégnek segítettünk országszerte a minöségi termékek nyomtatásában.
Valószínűleg neked is tudunk segíteni.

Google értékelések
4.7
(170 értékelés)

Jelena Luganszkaja
Jelena Luganszkaja
2021.01.23
Nagyon jó minőségű munkát kaptunk. Ár/minőség nagyon jó. Bármilyen kérdéssel fordultunk, mindegyikre megkaptunk a választ. Kedvesek, udvariasak, és gyorsan és jól dolgoznak. Csak ajánlani tudom.
Kata Nagy
Kata Nagy
2021.02.03
A cégtáblát, molinót és strandzászlót is tőlük rendeltem az üzletembe. Minőségi munkát kaptam, tartották a határidőt! Még lesz pár megrendelésem hamarosan.:-) Köszönöm a munkájukat!
Zoltán Sebők
Zoltán Sebők
2021.06.17
Gyorsan pontosan dolgoznak! Profi csapat!
Ari Horváth
Ari Horváth
2021.05.28
Nagyon kedvesek, profi a szakmai hátér! Csak ajánlani tudom!!!
Edina Nagy
Edina Nagy
2021.02.03
A Profireklám H&S Kft. munkatársai segítőkészek, előzékenyek. Köszönöm, hogy marketing partnerük lehetek. Nagy Edina DAS-GEOD Kft. ügyvezető AgroMAP kizárólagos forgalmazója